Reklamation
Reklamation kan göras om produkten är trasig eller har en dold transportskada. Synliga transportskador anmäles direkt till utlämningsställe vid mottagandet av försändelsen. För att vi ska kunna behandla er reklamation så måste en reklamation anmälas nedan. En anmälan ska upprättas oavsett orsak till reklamationen.
Viktig information om elinstallationer
De flesta av våra produkter för fast installation kräver installation av behörig fackman/elektriker. På elsäkerhetsverket.se och eio.se kan du läsa mer om vad man själv får utföra för elinstallation.
Skador eller fel som uppstått som enligt tillverkaren avgjort som handhavandefel, fel som uppstått efter inkoppling, som inte genom kontroll kan bevisas vara fel på produkt, godkännes ej. Det är den behöriga elektrikerns ansvar att kontrollera att arbetet är korrekt utfört, att kontrollera att rätt produkter är installerade på rätt sätt. Detta gäller oavsett omständigheter.
Dolda transportskador och eventuella felskick ska anmälas till oss senast inom 10 arbetsdagar från det att du har mottagit dina varor. Det är kundens ansvar att kontrollera levererade varor så att mottagen leverans är korrekt och intakt.
Vi ersätter inga kostnader för arbete som krävs för att byta ut den felaktiga/defekta produkten.
Om ni mottagit en felaktig (fel mot vad du har beställt) vara får denna inte installeras, detta ska anmälas direkt till order@elbutik.se. Varan ska returneras eller bytas ut till oss i nyskick, i annat fall godkänns inte reklamationen.
Vi kontaktar dig per e-post angående din reklamation så fort reklamationsbegäran är under behandling. Vänligen kontrollera skräppost/spamfilter innan ni kontaktar oss angående obesvarad reklamation.
Fyll i alla fält så att vi kan behandla din reklamation, vid reklamation för installationsartiklar så ska installationen beskrivas utförligt.